Jsme škola otevřená různým podnětům. Nedržíme se jednoho pedagogického směru, inspirujeme se tím nejlepším ze světa vzdělávání. Svou práci stavíme na individuálním přístupu k dítěti, a proto k různým dětem a k různým cílům volíme různé metody, u kterých vždy vyhodnocujeme jejich vhodnost, potenciální efektivitu a proveditelnost.
Všechny děti mají přirozenou schopnost a potřebu se učit, připravovat se na budoucí život
- vytváříme pro děti stimulující prostředí a nabízíme jim důstojné výzvy
- chceme, aby učení dávalo dětem smysl
- podporujeme radost z objevování
- chybu pokládáme za nezbytný zdroj poznání a popud k dalšímu hledání
- víme, že otázky jsou často důležitější než odpovědi
- snažíme se, aby děti poznávaly do hloubky a nezůstávaly na povrchu jevů a věcí
- podporujeme tvořivost
- posilujeme vnitřní motivaci
Cíle učení v naší škole
- maximálně individuální přístup ke všem dětem s ohledem na jejich potenciál v dalším učení
- vést děti k rozlišení a respektování různých rolí, se kterými se budou v životě setkávat
- naučit děti spolupracovat ve skupině a týmu, nebát se zeptat
- jedním z nejdůležitějších cílů je, aby se žáci začali rozvíjet jako svobodné a samostatné myslící osobnosti schopné žít mezi lidmi a přijímat odpovědnost za svá rozhodnutí
- naučit děti nebát se používat cizí jazyk
- umět se radovat z vědomostí a dovedností
- smysluplné, aktivizující, individualizované učení
- důraz na spolupráci a komunikaci